"Újragondolni"

2020.04.17

"Az egészséges tudat képes elfogulatlanul és tárgyilagosan gondolkodni, azaz nem csak a magunk, hanem mások érdekeit is figyelembe véve; képes újragondolni viszonyunkat környezetünkhöz, azaz értékrendünket átalakítani; képes meglátni, hogy mi függ tőlünk emberektől és meglátni, hogy én magam mit tehetek; képes megérteni az összefüggéseket szándékaink, cselekedeteink és cselekedeteink következményei között. És képes tenni is a jövőnk érdekében."

Dobosy Antal

Régen írtam le a gondolataim. 

Nem voltak? 

De, viszont kesze kuszák. Kicsit le kellett tisztulniuk, hogy megfogalmazodjanak bennem a tiszta gondolatok. 

Tiszta gondolat! 

Mi is az? 

Amikor már nem a pánik, kétségbeesés, félelem, ijedtség szürőjén keresztül dolgoznak bennem. Bár először, mikor ér valami új impulzus társul hozzá egy érzés, érzet, ami attól függ milyen jellegű számomra kedves vagy félelmetkeltő, bizonytalan attól függ, hogy reagálok rá autómatikussan. 

Mit teszek ilyenkor? 

Időt adok neki! 

Most már azt gondolom, hogy hagyni kell, mivel nem tudok vele, mit csinálni jön, ha jön hát hadd jöjjön. 

Az nem mindegy, hogy mit kezdek vele ha már megjelent a félelem, kétségbeesés. Kicsit-sokat elönti az egész testem, fáj, szúr, "harap" tudja az a helyzet, mondat, szó, cselekedet, hogy az hol fáj nekem a legjobban és nagyon hirtelen ki is váltja a hatását. 

Mit teszek ilyenkor? 

Várok, ( gyakorlom, hogy ez az érzet minnnél kevesebb ideig tartson a fogságába). 

Jó e várni? 

Nem tudom, viszont akkor mikor egy érzés elhatalmasodik rajtam, bekapcsol bennem valami, ami reakciókat vált ki bennem, jó dolgokra jó érzés, számomra rossz dolgokra rossz érzés, akkor nem tudok, mit kezdeni ott van, hát nem ellenkezek hagyom, ( nagymamám szokta mondani, hagyd magad hamarabb szabadulsz,) hát akkor hagyom, s ha nem hadakozok vele akkor nem adok neki erőt. 

Mikor csitul akkor át tudom gondolni, hogy az a dolog, ami kiváltotta belőlem a reakciókat, hogy befolyásol engem. 

Több féle következtetés is születhet ilyenkor, de már tárgyilagosabb, mintha egyből reagáltam volna. 

Évek alatt több, technikát is tanulmányoztam, ki próbáltam, annak az időnek a lerövidítésére melyet önmarcangolással töltök. Légző gyakorlatok, megerősítések, zsoltárok, imák. Sokat segítenek😊. 

Természetesen, mikor jó dolog történik azt próbálom minnnél intenzívebben át élni, hogy jól el tudjam raktározni és élő csalogatni, ha borús gondolatok hatalmasodnak el rajtam. 

Barta Andi 

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el